תוך כמה זמן תטעינו את הרכב החשמלי שלכם?

ככל שרכבים חשמליים ממשיכים לצבור פופולריות ברחבי העולם, מספר הולך וגדל של קונים פוטנציאליים סקרנים לגבי הזמן שלוקח להטעין את החלופות הידידותיות לסביבה הללו לרכבים מסורתיים עם מנועי בעירה. זמני הטעינה של כלי רכב חשמליים תלויים בגורמים שונים, כולל קיבולת הסוללה, סוג עמדת הטעינה ותפוקת הכוח הזמינה.

עמדת הטעינה הביתית המהירה ביותר בישראל

מחיר: 2,390 ₪

הספק טעינה של עד 22 קילו וואט AC

אפשרויות שליטה ע"י אפליקציה בעברית

כבל טעינה מובנה באורך 7 מטר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    רוצים מידע נוסף? דברו איתנו: 077-804-7288

    ישנן מספר רמות טעינה זמינות לבעלי רכב חשמלי. טעינה ברמה 1, המשתמשת בשקע סטנדרטי של 120 וולט, יכולה להוסיף טווח של שלושה עד שישה מיילים לשעה. אמנם זה עשוי להספיק לנהגים שעוברים רק 30 עד 40 מיילים מדי יום, אחרים עשויים לדרוש אפשרויות טעינה מהירות יותר. עמדות טעינה ברמה 2, הנפוצות במקומות ציבוריים ובבתים, יכולות לספק טעינה מלאה לרכב חשמלי טיפוסי תוך כשמונה שעות, ומציעות פתרון פרקטי ויעיל יותר לשימוש יומיומי.

    סוגי רכבים חשמליים

    ישנם שני סוגים עיקריים של רכבים חשמליים שתמצאו היום בשוק: רכבים חשמליים עם סוללות (BEV) ורכבים היברידיים חשמליים נטענים (פלאג אין). לכל אחד מהסוגים הללו יתרונות וחסרונות משלו, בהתאם לצרכים ולהעדפות של הנהג.

    רכבים חשמליים בסוללות

    רכבים חשמליים מונעים לחלוטין על ידי חשמל, ללא צורך בבנזין. יש להם ערכות סוללות גדולות, בדרך כלל ליתיום-יון, שאוגרות את האנרגיה הדרושה להנעת הרכב. כאשר המצבר מתרוקן, יש להטעין את הרכב בעמדת טעינה או באמצעות מערכת טעינה ביתית.

    אחד היתרונות העיקריים של רכבים חשמליים הוא שיש להם אפס פליטות ומפחיתים את התלות בדלקים מאובנים. כמה דגמים פופולריים כוללים את Tesla Model S, ניסאן ליף ושברולט בולט. כשמסתכלים על זמן הטעינה, זה משתנה בהתאם לגודל הסוללה ולסוג עמדת הטעינה שבה נעשה שימוש.

    • טעינה ברמה 1: 40-50 שעות לטעינה מלאה
    • טעינה ברמה 2: 4-10 שעות לטעינה מלאה
    • רמה 3 (טעינה מהירה DC): 15-30 דקות לטעינה של עד 80%

    רכבים היברידיים היברידיים מחוברים

    כלי רכב היברידיים חשמליים, או פלאגן אין, הם שילוב של כלי רכב חשמליים ומונעי בנזין. יש להם גם מנוע חשמלי המופעל באמצעות סוללה וגם מנוע בנזין. הרכב יכול לפעול על חשמל עד שהסוללה מתרוקנת, ובשלב זה מנוע הבנזין משתלט. לאחר מכן ניתן להטעין את הסוללה בעמדת טעינה או באמצעות מערכת טעינה ביתית.

    • טעינה ברמה 1: 5-6 שעות לטעינה מלאה
    • טעינה ברמה 2: כ-2-4 שעות לטעינה מלאה

    שני סוגי הרכב החשמליים מגיעים עם סטים משלהם של יתרונות ומגבלות, בהתאם לצרכים ולציפיות הספציפיות של הנהג. יש לקחת בחשבון גורמים כגון זמן טעינה, טווח נסיעה והשפעה סביבתית כאשר מחליטים איזה סוג רכב חשמלי מתאים ביותר.

    שיטות טעינה

    כאשר מדובר בטעינת רכבים חשמליים, ישנן שלוש שיטות עיקריות: טעינה ברמה 1, טעינה ברמה 2 וטעינה מהירה DC. כל שיטה מדגימה מהירויות טעינה ורמות הספק שונות ובדרך כלל תלויה בגורמים כמו קיבולת הסוללה ותשתית הטעינה של הרכב החשמלי.

    טעינה ברמה 1

    רמה 1 טעינה משתמשת בשקע ביתי רגיל (110-120V) ונחשבת לשיטה האיטית ביותר לטעינת רכב חשמלי. בשיטה זו, אפשר לצפות להוסיף טווח של שלושה עד שישה מיילים לשעה של טעינה. לנהגים שנוסעים מרחקים קצרים מדי יום (כ-30 עד 40 מייל) או שרק צריכים "להטעין" את הסוללה, טעינה ברמה 1 מספיקה. עם זאת, למי שדורש נסיעות תכופות יותר או למרחקים ארוכים יותר, ייתכן ששיטה זו לא תהיה אופטימלית.

    טעינה ברמה 2

    רמה 2 טעינה כוללת שימוש בעמדת טעינה ייעודית של 240V, המספקת טעינה מהירה יותר בהשוואה לרמה 1. שיטה זו יכולה להוסיף כ-10 עד 60 מיילים של טווח לשעה, בהתאם לרכב החשמלי ולציוד הטעינה. רוב עמדות הטעינה הציבוריות והמתקנים הביתיים משתמשים בטעינה ברמה 2, מה שהופך אותה לבחירה נפוצה עבור בעלי רכב חשמלי המעוניינים בטעינה מהירה יותר עבור נסיעות יומיות ונסיעות ממושכות.

    טעינה מהירה DC

    טעינה מהירה DC, הידועה גם בשם טעינה ברמה 3, מספקת את מהירויות הטעינה המהירות ביותר הזמינות עבור כלי רכב חשמליים. בשיטה זו, חלק מהנהגים יכולים להטעין את המכוניות שלהם ל-80% תוך 15 עד 30 דקות בלבד, תלוי בקיבולת הסוללה ותשתית הטעינה. עם זאת, יש לציין כי בשל תפוקת הכוח הגבוהה שלהן, עמדות טעינה מהירה DC הן פחות נפוצות ונמצאות בדרך כלל במקומות מסחריים או בכבישים מהירים. בנוסף, קצב הטעינה עשוי להאט כאשר מצב הטעינה (SoC) נמוך מ-10% או מעל 80%. האטה זו מייעלת את חיי הסוללה ומקטינה את הסיכון לנזק לסוללה.

    גורמים המשפיעים על זמן הטעינה

    זמן הטעינה של רכב חשמלי משתנה בהתאם למספר גורמים. חלק זה ידון בגורמים העיקריים המשפיעים על זמן הטעינה, כולל קיבולת הסוללה, עוצמת הטעינה ומצב הטעינה.

    קיבולת סוללה

    קיבולת הסוללה היא אחד הגורמים העיקריים המשפיעים על משך הזמן שלוקח להטעין רכב חשמלי. סוללות גדולות דורשות יותר זמן לטעינה, בעוד שסוללות קטנות יותר ניתנות לטעינה מהר יותר. יצרני רכב חשמליים מציעים קיבולות סוללות שונות כדי להתאים לצרכים ולהעדפות נהיגה שונות. קיבולת הסוללה נמדדת בקילווואט-שעה (kWh), וקיבולות גדולות יותר גורמות בדרך כלל לטווחי נסיעה ארוכים יותר.

    כוח טעינה

    כוח הטעינה ממלא גם תפקיד משמעותי בקביעת זמן הטעינה של כלי רכב חשמליים. הספק הטעינה נמדד בקילווואט (kW), והספק טעינה גבוה יותר מביא בדרך כלל לזמני טעינה מהירים יותר. ניתן לסווג טעינת רכב חשמלי לשלוש רמות:

    • רמה 1: בדרך כלל משתמשים בשקע ביתי רגיל (110-120V) עם קצב טעינה של כ-1.4 עד 1.9 קילוואט. טעינת רכב חשמלי ברמה זו עשויה להימשך עד 40-50 שעות, תלוי בקיבולת הסוללה.
    • רמה 2: שימוש בעמדת טעינה ייעודית עם 208-240V וקצב טעינה בין 3.3 ל-19.2 קילוואט. רמה זו מפחיתה באופן משמעותי את זמן הטעינה, ולעתים קרובות לוקח כשמונה שעות לטעון במלואו סוללה של 70 קילוואט-שעה.
    • רמה 3: ידועה גם כטעינה מהירה או טעינה מהירה DC, לרמה זו הספק טעינה של יותר מ-50 קילוואט. מטענים מהירים יכולים להטעין רכב חשמלי עד 80% תוך 15 עד 30 דקות בלבד, בהתאם לקיבולת הסוללה ולכוח הטעינה.

    מצב טעינה

    מצב הטעינה (SoC) הוא גורם נוסף המשפיע על זמן הטעינה של רכב חשמלי. SoC מייצג את הקיבולת הנוכחית של הסוללה כאחוז מהקיבולת הכוללת שלה. זמני הטעינה גדלים בדרך כלל אם ה-SoC של הסוללה נמוך, מכיוון שהמטען צריך למלא יותר מקיבולת הסוללה. בעלי רכבים חשמליים צריכים לעתים קרובות להטעין את כלי הרכב שלהם ל-80% בלבד ולא ל-100%, מכיוון שטעינה לקיבולת מלאה עשויה להימשך זמן רב יותר עקב מהירות טעינה מופחתת ב-SoC גבוהים יותר. לכן, התחלת תהליך הטעינה עם SoC גבוה יותר יכולה לגרום לזמני טעינה קצרים יותר. באופן כללי ניתן לחשב את זמן הטעינה על ידי הכנסת נתוני הרכב לנוסחה פשוטה.

    יקיר מלול

    עורך האתר ופעיל לאיכות הסביבה

    המעבר לכלי רכב חשמליים הוא דרך נפלאה לעזור להפחית זיהום בכדור הארץ. יחד עם זאת לרכבים חשמליים קיים גם יתרון כלכלי מובהק ומשמעותי שבסופו של דבר יעזור לאנשים רבים לחיות טוב ובריא יותר.

    עמדת הטעינה הביתית המהירה ביותר בישראל

    מחיר: 2,390 ₪

    הספק טעינה של עד 22 קילו וואט AC

    אפשרויות שליטה ע"י אפליקציה בעברית

    כבל טעינה מובנה באורך 7 מטר

    תנאי חוץ: אטימה למים ואבק לפי תקן IP65

    כולל התקן זיהוי זליגת זרם DC

    תקן אירופאי CE

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


      רוצים מידע נוסף? דברו איתנו: 077-804-7288