האם כדאי להטעין רכב חשמלי בעמדות טעינה ציבוריות בלבד?

רכבים חשמליים צברו פופולריות עצומה בשנים האחרונות, ומציעים אלטרנטיבה בת קיימא וידידותית לסביבה לרכבים מסורתיים עם מנוע בעירה פנימית. היבט קריטי אחד בבעלות על רכב חשמלי הוא טעינת המצבר, כאשר שתי האפשרויות הנפוצות ביותר הן טעינה בבית ושימוש בעמדות טעינה ציבוריות. נשאלת השאלה: האם כדאי להטעין רכב חשמלי בעמדות טעינה ציבוריות בלבד?

עמדת הטעינה הביתית המהירה ביותר בישראל

מחיר: 2,390 ₪

הספק טעינה של עד 22 קילו וואט AC

אפשרויות שליטה ע"י אפליקציה בעברית

כבל טעינה מובנה באורך 7 מטר

    השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

    בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


    רוצים מידע נוסף? דברו איתנו: 077-804-7288

    ניתן למצוא עמדות טעינה ציבוריות במקומות שונים, כגון מגרשי חניה, מרכזי קניות ועמדות מנוחה בכבישים מהירים, המספקות לבעלי רכבים חשמליים את הנוחות של טעינת המכוניות שלהם מחוץ לבתיהם. עם זאת, עלות השימוש בעמדות הטעינה הציבוריות עשויה להשתנות, כאשר חלקן מציעות טעינה בחינם כהטבה, בעוד שאחרות דורשות תשלום. באופן השוואתי, טעינה ביתית עשויה להוכיח כי היא חסכונית יותר, שכן עלויות החשמל נמוכות לעתים קרובות לשימוש למגורים.

    למרות שההחלטה תלויה בסופו של דבר בנסיבות אינדיבידואליות, כגון זמינות תשתית הטעינה והרגלי הנהיגה של אדם, חיוני לבעלי רכבים חשמליים להעריך ביסודיות את היתרונות והחסרונות של הסתמכות על עמדות טעינה ציבוריות בלבד. יש לקחת בחשבון גורמים כמו נוחות, עלות והשפעה סביבתית של מקורות אנרגיה כדי לקבל החלטה מושכלת לגבי שיטת הטעינה המתאימה ביותר לצרכיהם.

    השוואת עלויות

    טעינה ביתית

    טעינת רכב חשמלי בבית כרוכה בדרך כלל בשימוש במטען רמה 1 או רמה 2. מטען ברמה 1 משתמש בשקע חשמל סטנדרטי של 120 וולט, מה שהופך אותו לנוח ובמחיר סביר יחסית, בעלות ממוצעת של 600 דולר. מצד שני, מטען ברמה 2 משתמש באספקת חשמל של 240 וולט ודורש התקנה נוספת, בממוצע בסביבות 1,600 דולר. עם זאת, טעינה בבית בדרך כלל מציעה עלויות חשמל נמוכות יותר בהשוואה לעמדות טעינה ציבוריות.

    היתרונות של טעינה ביתית:

    • נוחות: בעלים יכולים להטעין את הרכב החשמלי שלהם בן לילה ללא צורך בנסיעות נוספות לעמדת טעינה.
    • חסכוני: תעריפי החשמל הביתיים לרוב נמוכים מתעריפי הטעינה הציבורית.
    • בקרה: משתמשים יכולים לתזמן טעינה בשעות השפל עבור עלויות נמוכות עוד יותר.

    טעינה ציבורית

    אפשרויות הטעינה הציבורית מורכבות מרמות שונות, החל מרמה 2 ועד לעמדות טעינה מהירה של 350 קילוואט. המחירים משתנים לרוב בהתאם למיקום, זמן השימוש, משך השימוש ורמות הספק.

    גורמים המשפיעים על תעריפי החיוב הציבוריים:

    • מיקום: אזורים עירוניים ומיקומים בעלי ביקוש גבוה גובים לעתים קרובות עמלות גבוהות יותר.
    • שעה: רשתות מסוימות נוהגות בתעריפים שונים בהתאם לשעה ביום.
    • חברות: מספר רשתות טעינה מציעות מנויים עם תעריפים חודשיים שונים.
    • תמחור מדורג: התעריפים עשויים להשתנות בהתאם לרמת ההספק של המטען – רמות הספק גבוהות יותר עולות לעתים קרובות יותר.

    השפעה על הסביבה

    מקור חשמל

    מקור החשמל המשמש בעמדות טעינה ציבוריות חשוב. אם החשמל יופק על ידי שריפת דלקים מאובנים, היתרונות הסביבתיים של טעינת רכבים חשמליים יצטמצמו. מקורות אנרגיה מתחדשים, כמו שמש ורוח, יכולים לקזז את הנושא הזה ולספק חשמל ירוק יותר לטעינה. לכן, חיוני לשקול אם עמדות הטעינה הציבוריות משתמשות בחשמל ממקורות מתחדשים או מדלקים מאובנים.

    הפחתת פליטות

    טעינת רכבים חשמליים בעמדות ציבוריות תורמת להפחתת פליטת גזי חממה, במיוחד אם החשמל מגיע ממקורות מתחדשים. השוואת פליטות יכולה להתבצע על ידי התחשבות בפחמן הדו חמצני המיוצר על ידי רכבים חשמליים כמו שברולט בולט וכלי רכב מונעי בנזין כמו טויוטה. הרכב הכל-חשמלי משחרר 189 גרם של פחמן דו חמצני למייל, בעוד הרכב המונע בבנזין משחרר יותר פליטות. למרות שפליטות מסוימות מתרחשות במהלך ייצור כלי רכב וייצור חשמל, שימוש בכלי רכב חשמליים וטעינתם בעמדות ציבוריות בחשמל ירוק יכולים לסייע בהפחתת ההשפעה הסביבתית הכוללת.

    גורם נוחות

    זמן טעינה

    זמן הטעינה הוא גורם חשוב כאשר בוחנים את השימוש בעמדות טעינה ציבוריות לרכבים חשמליים. הזמן שלוקח להטעין את הרכב בעמדה ציבורית תלוי בהספק של עמדת הטעינה ובקיבולת המצבר של הרכב. באופן כללי, עמדות טעינה ציבוריות מציעות אפשרויות טעינה מהירה ברמה 2 ו-DC. עמדות רמה 2 יכולות לקחת כ-4-6 שעות לטעינה מלאה, בעוד שעמדות טעינה מהירה DC יכולות להטעין את הסוללה של רכב חשמלי לכ-80% תוך 30 דקות עד שעה. עם זאת, הזמינות של עמדות טעינה מהירה משתנה בהתאם למיקום ולקיבולת רשת החשמל.

    נגישות

    הנגישות של עמדות טעינה ציבוריות היא גורם נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר מחליטים אם להסתמך רק על עמדות ציבוריות לטעינת רכב חשמלי. באזורים מסוימים, עשויה להיות צפיפות גבוהה של עמדות טעינה ציבוריות, המציעות נוחות לבעלי רכב חשמלי. עם זאת, באזורים אחרים, הזמינות של עמדות אלו עשויה להיות דלילה או מוגבלת למיקומים מסוימים כגון מרכזי קניות, חניונים במקום העבודה ועמדות מנוחה לאורך כבישים מהירים.

    למרות המאמצים המתמשכים להרחיב את רשת הטעינה הציבורית, נותרו כמה אתגרים. בעיות כמו אמינות המטען, אפשרויות תשלום מוגבלות ואי התאמה מדי פעם עם דגמי רכב חשמליים מסוימים עלולות ליצור אי נוחות לנהגים המעוניינים להטעין את רכביהם מחוץ לבית.

    לעמדות הטעינה הציבוריות יש פוטנציאל להפוך לנוחות יותר ככל שהזמינות שלהן תגדל וטכנולוגיות חדשות צצות כדי לייעל את תהליך הטעינה. ככל שהאימוץ של כלי רכב חשמליים ממשיך לגדול, המאמצים לשפר ולהרחיב את תשתית הטעינה הציבורית יהיו חיוניים להצלחתה העתידית של תחבורה חשמלית.

    יקיר מלול

    עורך האתר ופעיל לאיכות הסביבה

    המעבר לכלי רכב חשמליים הוא דרך נפלאה לעזור להפחית זיהום בכדור הארץ. יחד עם זאת לרכבים חשמליים קיים גם יתרון כלכלי מובהק ומשמעותי שבסופו של דבר יעזור לאנשים רבים לחיות טוב ובריא יותר.

    עמדת הטעינה הביתית המהירה ביותר בישראל

    מחיר: 2,390 ₪

    הספק טעינה של עד 22 קילו וואט AC

    אפשרויות שליטה ע"י אפליקציה בעברית

    כבל טעינה מובנה באורך 7 מטר

    תנאי חוץ: אטימה למים ואבק לפי תקן IP65

    כולל התקן זיהוי זליגת זרם DC

    תקן אירופאי CE

      השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם:

      בשליחת טופס זה הנך מאשר/ת את תנאי השימוש ואת מדיניות הפרטיות באתר.


      רוצים מידע נוסף? דברו איתנו: 077-804-7288